• UROCZYSTOŚĆ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO

• Uroczysta akademia zakończenia roku szkolnego 2022/2023 odbyła się w auli WSH. Uczniom wręczono świadectwa i wyróżnienia za osiągnięcia edukacyjne. Wychowawcy klas III podziękowali rodzicom uczniów kończących pierwszy etap edukacyjny za pracę na rzecz klasy lub szkoły. O Dyrekcji, Wychowawcach i Nauczycielach pamiętali z kolei uczniowie, w imieniu których przemawiała przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego. Uroczystość zakończyła się wspólnym śpiewem piosenki "Wakacje".

Do zobaczenia we wrześniu.

• TIME TO SAY GOODBYE 😔😔😔

• 'Panta rhei kai ouden menei' -   'Wszystko płynie i nic nie pozostaje takie samo'.
            Drodzy Ósmoklasiści, także i wasza łódź dobiła do brzegu.
            Szczególne słowa pożegnania od Wychowawców,
            którzy walczyli o was dzielnie jak 4 muszkieterowie. 🤺🤺🤺🤺
            Poniżej link do online memories :

==> WSPOMNIENIA <==

• Pożegnanie ósmoklasistów

• Dzień 22 czerwca to dzień pożegnań. Nasi Ósmoklasiści wzięli udział w uroczystej akademii, która odbyła się w sali MOK w Lesznie. Od września staną się uczniami szkół ponadpodstawowych. Mamy nadzieję, że SP10 będzie dla nich wspomnieniem, do którego zawsze chętnie powrócą z radością i tęsknotą.

Życzymy Wam, drodzy Absolwenci, abyście zawsze podążali własną drogą, drogą, która da Wam wiele radości, satysfakcji i spełnienia, abyście byli dobrymi, szczęśliwymi ludźmi.

• Odliczamy godziny do wakacji

• Uczniowie klasy 1b już spakowali swoje walizki na podróże wakacyjne. Wykorzystując roboty VEX sprawnie ustalili, co przyda się na letnie wyjazdy. Do torby podróżnej dołożyli także samodzielnie zilustrowane zasady jak bezpiecznie korzystać z uroków wakacji. Lemoniada w dłonie i odliczamy godziny do wakacji!

Zajęcia odbyły się dzięki zakupionemu sprzętowi z programu: #LaboratoriaPrzyszlosci / #LaboratoriaPrzyszłości.

• Na wesoło i sportowo

• Na zakończenie nauki uczniowie klasy 4a wzięli udział w grze terenowej ph: ” Lato”. Czwartoklasiści  mieli do wykonania zadania m.in. rozwiązanie krzyżówki wakacyjnej, stworzenie rymowanki odnośnie bezpiecznych wakacji, pajacyki kręcenie hula hop czy odnalezienie 7 szczegółów na rysunku. Dzieciaki chętnie brały udział w zmaganiach, które sprawiły im dużo frajdy. Zobaczcie jak im poszło :)

• Wycieczka klas 6 do Torunia

• Dnia 20 czerwca klasa 6a wraz z 6b oraz opiekunami wybrali się na wycieczkę do Torunia. Po przybyciu na miejsce udaliśmy się do Planetarium na seans pt. „Wirująca Ziemia” podczas, którego poszerzyliśmy swoją wiedzę na temat astronomii. Następnie odbyliśmy podróż po najstarszych zabytkach Torunia wraz z przewodnikiem. Mieliśmy okazję sprawdzić, czy jesteśmy prawdomówni oraz poznaliśmy najstarsze legendy związane z tym wspaniałym miastem. Odwiedziliśmy dom, w którym mieszkał Mikołaj Kopernik, dowiedzieliśmy się, jakie kary mogły spotkać niesumiennych strażników oraz głaskaliśmy psa Filutka na szczęście. Pod koniec naszej wyprawy udaliśmy się do Fortu nr IV, gdzie uczestniczyliśmy w pradawnym rytuale wypiekania piernika toruńskiego oraz poznaliśmy legendę popularnej „katarzynki”. Na koniec zmęczeni ale i bogatsi w nowe doświadczenia oraz wiedzę powróciliśmy bezpiecznie do Leszna. Już nie możemy się doczekać kolejne wspólnej wyprawy.

• HERZLICHE GRÜSSE AUS BERLIN

• CZYLI WYCIECZKA KLAS 8A, 8B, 8C DO STOLICY NIEMIEC
            W poniedziałkowy poranek wyruszyliśmy na zwiedzanie Berlina.
            Pierwszy przystanek to słynny Mur Berliński i jego graffiti. Dalej spacerkiem pod Bramę Branderburską i przejście przez stację metra.  I  kolejno: robiący wrażenie betonowy labirynt Pomnik Pomordowanych Żydów Europy, Aleja pod Lipami, wizyta w Reichstagu, gmachu parlamentu Rzeszy, i podziwianie panoramy miasta oraz Wieża Telewizyjna. Wreszcie chwila relaksu na Alexanderplatz -czas na jedzonko i pamiątki z możliwością praktycznego wykorzystania znajomości języków obcych 👅🫣😉. I dalej w w drogę : Wyspa Muzeów oraz Kościół Pamięci na Kudamie.
            Ojjjjjjjjjj, nóżki bolały ....🦶🦵🦶🦵
            Całość trasy umilały ciekawostki pan Tomasza, naszego przewodnika.
            Na koniec przejazd do Ogrodu Botanicznego. Przepiękne miejsce z mikroklimatem. Szkoda, że tak mało czasu tam mieliśmy.
            Wspaniała pamiątka na zakończenie szkoły.
            Takie atrakcja tylko z n A M I 😘👊

• REKOLEKCJE

• W dniach 19-21 czerwca uczniowie naszej szkoły wzięli udział w rekolekcjach. Ojciec Benedykt pomagał wszystkim odkrywać ślady Pana Boga w ich życiu, wskazywał na Jezusa jako najlepszego Przyjaciela. Spotkania zakończyły się Mszą Świętą dziękczynną za mijający rok szkolny.

• Piknik Rodzinny kl. 1b

• Kiedy rodzice współpracują z wychowawcą podczas odkrywania dziecięcej radości swoich pociech... Ach, cóż to było za popołudniu pełne zabawy i niezapomnianych wrażeń.

Wychowawczyni klasy 1b - p. Ewa Kasprzyk - Nijaka, dziękuje Rodzicom za pierwszy rok współpracy.

• Wybory do Samorządu Uczniowskiego

• Cieszy nas fakt, że wśród uczniów naszej szkoły znalazła się spora grupa pragnącą działać na rzecz całej społeczności uczniowskiej. Karolino, Emilio, Aniu, Dominiku dziękujemy za rzetelne przygotowanie się do kampanii wyborczej. Dzięki wykonanym plakatom, rozmowom z rówieśnikami oraz przeprowadzonej debacie, uczniowie i nauczyciele mogli oddać głos na wybranego kandydata.

Miło nam poinformować, że funkcję przewodniczącej SU od września obejmie Emilia Drozdowska. Gratulujemy!

• Bezpieczne wakacje

• Wakacje to czas odpoczynku, relaksu i zabawy. Pamiętajmy, że to przede wszystkim od nas zależy, czy będą one bezpieczne, a tym samym udane. Dlatego niezależnie od miejsca, w którym je spędzamy, zachowujmy się odpowiedzialnie, pamiętając o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

• Zwierzątka większe i mniejsze...  🐩🐈🐕‍🦺🐈‍⬛🦜🐇
            Któż z nas ich nie lubi?
            Martyna Kowalczyk opowie wam o swoim pupilku, psie Simba oraz o Dniu Psa.

• Ruch uliczny

• Uczniowie klas IV przygotowują się do ugzaminu na kartę rowerową, ćwiczą poprzez zabawę z robotami Vex.

• MISTRZOWIE JĘZYKA

• Dzisiaj coś dla fanów motoryzacji.
            Adrian Szłapka opowie o swoim hobby, którym jest budowanie modeli samochodów. 🚗🚙🏎🛻
            Have you ever seen this side of him? 🤔

• MISTRZOWIE JĘZYKA

• Dzisiaj Michalina Bródka opowie wam o swojej wieloletniej pasji i przygodzie z Mażoretkami Orkiestry Dętej Miasta Leszna.
            A sukcesów tam niemało ....